انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه یاسین

پزشک صنعت

جایگاه تحقیق و توسعه در سازمان
نویسنده : وحید - ساعت ٤:٢٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٥/۱٢
 


رقابتی شدن بازار پول و سرمایه، تثبیت موقعیت و کسب سهم عمده بازار را برای کلیه بانک‌ها و مؤسسات مالی دشوار نموده است. در چنین شرایطی، با توجه به رشد سریع تکنولوژی و تشابه خدمات بانکی، نقش بانک‌ها از واسطه انتقال وجوه فراتر رفته و مشتریان از این نهاد قدرتمند اقتصادی توقع مشاوره مالی و ارائه خدمات نوین و سرویس‌های متنوع بانکی را دارند. توسعه شعب توسط رقبایی که بطور جدی خواهان سهم بیشتری از بازار هستند، تحولات سیاسی- اقتصادی حاکم بر نظام بانکی و حضور رقبای خارجی نیز از دیگر چالش‌هایی‌اند که بانک‌های کشور و از جمله بانک پارسیان با آنها مواجه می‌باشند.لذا ادامه توسعه روند رشد بانک‌ها منوط به شناسایی و مدیریت چنین چالش‌هایی می‌باشد که از محورهای مورد بررسی مدیریت تحقیق و توسعه بازار است. همچنین شناسایی شرایط موجود، چالش‌ها و دغدغه‌های بانک و انتخاب و بکارگیری ابزارهای مناسب در ارائه راهکارهایی برای تثبیت موقعیت و گرفتن سهم عمده بازار، از اهم وظایف این واحد می‌باشد.


 
 
CRM چیست؟
نویسنده : وحید - ساعت ٤:٢۳ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٥/۱٢
 
تکنولوژیهای بسیاری در قالب مدیریت ارتباط با مشتری CRM ارائه شده اند اما داشتن تصویری از CRM به عنوان مجموعه ای از تکنولوژی نیز نادرست است. به عنوان روشی بهتر برای درک CRM ، می توان آنرا به مانند فرایندی دانست که به ما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی از مشتریان، فروش، اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتری و نیز تمایلات بازار را به شکل یکجا جمع آوری کنیم.

تکنولوژیهای بسیاری در قالب مدیریت ارتباط با مشتری CRM ارائه شده اند اما داشتن تصویری از CRM به عنوان مجموعه ای از تکنولوژی نیز نادرست است. به عنوان روشی بهتر برای درک CRM ، می توان آنرا به مانند فرایندی دانست که به ما کمک می کند تا اطلاعات مختلفی از مشتریان، فروش، اثر بخشی فعالیتهای بازاریابی، سرعت عمل در پاسخگویی به مشتری و نیز تمایلات بازار را به شکل یکجا جمع آوری کنیم.


 
 
بازنگری در بهره وری
نویسنده : وحید - ساعت ٤:۱٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٥/۱٢
 
اگر بهره وری را استفاده مطلوب، موثر و بهینه از مجموعه امکانات، ظرفیتها، پتانسیل‌ها، نیروها، منابع و فرصتها تعریف کنیم و یا هر تعریف معتبر دیگری برای آن ارائه دهیم، همیشه سوءبرداشتهایی درمورد بهره وری وجود دارد.
اگر بهره وری را استفاده مطلوب، موثر و بهینه از مجموعه امکانات، ظرفیتها، پتانسیل‌ها، نیروها، منابع و فرصتها تعریف کنیم و یا هر تعریف معتبر دیگری برای آن ارائه دهیم، همیشه سوءبرداشتهایی درمورد بهره وری وجود دارد. این مقاله با بررسی برخی سوءبرداشتها درمورد بهره وری آغاز می کند و سپس مفهوم بهره‌وری بسزا رابطه بهره وری با کیفیت، استراتژی‌های جدید برای بهبود آن را شرح می‌دهد.