انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه یاسین

پزشک صنعت

مدل کانو
نویسنده : وحید - ساعت ٩:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٦/٤
 

مدل سطح رضایتمندی مشتری (مصرف کننده) کانو جذابیتهای محصول را بر اساس نگاه مشتری به محصول و میزان اثر گذاری محصول بر رضایت مشتری طبقه بندی می کند.این دسته بندی برای هدایت تصمیم گیریها در امر طراحی مفید است بنحوی که نشان میدهد چه موقع محصول به اندازه کافی مطلوب است و در چه مواقعی نیاز به قابلیتهای بیشتری دارد.فعالیتهایی که مدل کانو در آن کاربرد دارند عبارتند از :