انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه یاسین

پزشک صنعت

pdf نقش ایزو 26000 و زنجیره های عرضه در گسترش استاندارد مسئولیت اجتماعی
نویسنده : وحید - ساعت ۱٢:۳٦ ‎ق.ظ روز ۱۳٩٠/٧/۱۱
 

ISO 26000 and supply chains—On the diffusion of the social responsibility standard

چکیده

موضوعات طرح شده در مسئولیت اجتماعی، نیروی حرکتی خود را در تعداد فزاینده سازمانها و زنجیره های جهانی عرضه بدست می آورد. با پیگیری تقاضای این بازار، سازمان جهانی استاندارد بسط و توسعه استاندارد  بین المللی ایزو 26000 را روی SR آغاز کرده است. اگر چه این سوال که چرا، تحت چه شرایطی و کدام سازمانها و زنجیره های عرضه خود را با ایزو 26000 تطبیق می دهند، هنوز بی پاسخ مانده است. در این مقاله ما یک سری پیشنهادات در مورد گسترش استاندارد ایزو 26000 و از این رو یک سری شیوه های SR در بین سازمانهای مختلف تجاری ارائه میدهیم. پیشنهادات در ارتباط با گرایش وجهت دهی SR سازمانها، شبکه ها، تفاوتها در سیستم های قانونی مختلف و نقش دولتها و محیطهای ملی داده میشوند. و در کل، این مقاله یک بینش به سمت فضای SR که توسط ISO آغاز شده را، فراهم میکند و راه را برای بررسی های تجربی در این فضای مهم در آینده ایجاد می کند.

کلمات کلیدی : ISO 26000، زنجیره عرضه

Keywords: ISO 26000; Social responsibility; Supply chains; Standardization; Diffusion       March 2006

برای دریافت متن ترجمه مقاله فوق می توانید آن را در فرم درخواست مطرح فرمایید.(این مقاله 13 صفحه pdf و مربوط به سال 2006 می باشد)

 

نوشته شده در شنبه 8 تیر 1387 و ساعت 09:06 ق.ظ توسط : بزرگترین بانک جامع مهندسی صنایع و مدیریت ایران (بتسا)